Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Saturday, February 04, 2006

Core competence är inte service, min älskling

Core Competence är energi: allt annat är outsource.

2 Comments:

Blogger Homo Garrulus said...

Om det isländska företaget har råd att satsa mera än hela Island har haft som BNP i flera år är inte inkomsten längre i samma spel som andra. Räkna ut GM företagen och speciellt serviceföretag för service: Om motorföretag förtjänar mera än vad man skulle kunna (=om alla bilar/båtar skulle använda service varje dag) så blir inkomsten större trots det. Nå, är det då lyckade core competence som ni så sött i Hanken talar? Nej, det är livets busines: någon fattar whats all about. Inte business alls: bara energi och dess utbud regleras såsom under kolonisationstidens energi (fast då var det mat): med att pressa. Utpressning min kära P.
HG

10:14 PM  
Blogger Homo Garrulus said...

Låna filmen A Love Song for Bobby Long, med John Travolta och Scarlett Johansson: lova mig!! Se den och se mig, jåådå? Jag är den där fattiga från New Orleans och allt är mina attityder. Jag är den där tillknäppta, beslutsamma och samtidigt duktiga som inte kryper med vem som helst även om alla säger så mycket. Den professor som sist och slutligen är hennes far, är också en förbannat bra metafor om mitt liv: jag har saknat en pappa hela mitt liv trots att jag har en.
Filmen är fin och dessutom underligt nära mig också utseendemässigt: jag liknar Johansson som ung. Jag är lika kvinnlig, lika fastbiten och lika villig att låta mig föras. Trots allt dansar jag lika bra.
Fan. Livet är dans, men inte bara en dans på rosor utan också glädjestunder. Men, varför får inte akademiker äkta kunskap - varför måste de gissa sig till världen?

11:09 PM  

Post a Comment

<< Home