Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Friday, October 06, 2006

Carpe Diem

Mina drömmar
äro eldflugor -
gnistor av levande ljus
som skimra i mörkret

Tagore 1


Fjärilen räknar ej med månader
utan med ögonblick och har
ändå gott om tid

Tagore 8

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om det finns en Gud så finns han hos mig och den Guden säger åt mig att jag är Din. Kärlek är en form, en yttre form i ett inre tillstånd som vet när det fått en bild av någonting som är rätt. En bild av kärlek är en bild av Dig och Din värld. Jag vill bli en del av den.

8:01 PM  

Post a Comment

<< Home