Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Thursday, May 17, 2007

Tolkningen går inte endast åt ett håll

http://people.su.se/~snce/personlighemsida/staffanstexter/projbesk_KBB.htm

när det gäller tolkning av fenomen kan man vara hundra gånger före den stora
massan men ändå räknas man inte. Men om man är hundra gånger mera petnoga
i att omtugga den befintliga fenomenvärlden och inte alls bekymra sig för nytt
så är man ansedd som jätteduktig. Vår värld söker efter fördjupning, inte förstoring.
Men när det är globalisering som gäller så borde sådana som jag (ser utåt, inte
inåt mot sin egen navel) få chans. Men nej, nu bedöms man efter håren såsom hunden
skall se ut, såsom den sett ut i alla tider. Men det känns så bedrövligt att ge så
mycket som andra sedan glatt nappar, och de fattar inte att jag behövde minst
lika många timmar att hitta det nya som det tar för dem att undersöka det gamla.
Men - när det gäller det nya (som representerar det enda jag kan se) så är det
liksom ingeting värt. Man tvingas att först vara såsom de är och sedan tillåter de
kanske, eventuellt om de är på gott humör, att vara såsom man är av skaparen.

Hundra år skall gå före mänskliga rättigheter kommer att utökas till äkta seende.

Under tiden får vi klara oss så gott det går och försöker vi trösta oss på vägen när
vi är som hundar så får vi desto värre att vara. Då klämmer dessa hårdingar oss
direkt och i bästa fall i fängelse. Det har de sedan alla möjliga forskningar till,
som alltså skall legitimera de råa handlingarnas följd. Usch, att fortsätta är som
att tvingas mellan pest och kolera; var finns åtminstone en annan som ser såsom
jag. Jag kan berätta allt möjligt tiotals år före konsensus men så här vill man
inte berätta någonting alls. Den stora Gauss -kurvans mittdel styr allt, dumbommar
och blinda har legitim rätt att döma både sämre och bättre än de själva. Därför
är nu idealet på den hårda för Gauss försöker nu utvärdera de värsta av sig själv
istället för att utvärdera de bästa av de som inte är som de själv. Det är där det
brister.

Fy fan, men nu förstår jag igen massor nytt som jag inte tänker denna gång mera
berätta för min egen situation går bakåt ju mera jag begriper. Beundra ni era
psykopater, fy sjutton.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home