Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Tuesday, August 12, 2008

Lehmä, joka ei suostunut kävelemään saappaissa


...on minun suuntaukseni: opetan pois eläimellisyydestä
(kun ihminen opettaa eläimille ihmisten tapoja ollaan jo tekemisessä raakojen elukoiden, suorastaan porsaiden kanssa)

...eläinten kouluttaminen eläimiksi on siis oikea asia
(ks. http://www.tuirekaimio.com/)
mutta kun elukat (jotka ovat naamioituneet ihmiseksi)
rupeavat vääntämään koulutusten tavoitteeksi jotain muuta, joka ei ole
eläinten eikä ihmisten arvoista niin ollaan annettu valta porsaille.
Intrinsikaalinen oppiminen ja ihmiseksi tuleminen on asia, mitä pitää
kouluttaa niin, ettei astu näitten asioiden päälle tai yli.
Varokaa siis, ettei asiantuntevat ihmiset vie teitä viemäriin siksi, että väittävät teidän olevan
rottia koska asiahan on päinvastoin. Kun minä sanon olevani koira se ei tarkoita että olen koira
vaan että te käsittelette minua kuin koiraa. Kun he sanovat, että tarkastelevat teitä lasiakvaariostaan
niin kertovat, miten näkevät teidät. Se pitäisi jo laittaa kelloja soimaan: ei nämä ole ystävällisiä
ihmisiä vaan rumia, ihmisiä mollaavia tahoja, joiden mielipide on etukäteen jo siinä, että he kertovat
Teille miten he haluavat, että olisitte. He siis näkevät teidät lehminä ja toivovat, että saatte
saappaat jalkaanne joskus. Nokian saappaat varmasti.

Mutta siihen ei pidä mennä. Luova on luova koska ei ole määriteltävissä. Silti luovan on a) sopeuduttava
varsinaiseen yhteiskuntaan sillä jos 5 miljoonaa ihmistä tekevät miten sattuu ei mistään tule mitään.
On siis pakko olla osana typeryyttä vaikka sieluun sattuu. Ja sen lisäksi voi sitten b) tuottaa jotain joka
on sitä luovuutta. Ellei tottele tai ellei tuota ei ole minkään arvoinen.

Minä haluan olla jonkun arvoinen; minä haluan tuottaa jotain.

Sitä minä haluan, mutta en peitä omia pyhiä lehmiä sillä, että rupean juoksemaan heidän vaatteissa.
En palvo Hollywoodia niin paljon, että käytän heidän vaatteitaan vaikka niissä olisi Marimekon kukkia.
Enkä Konstantinopeliakaan. Enkä aio ryhdistäytyä ja ryhtyä järjestelijäksi kuten saksalaiset toivovat.
Minä aion olla osa näistä kaikista: Pidän pyhät lehmäni ja irtisanoudun saappaista ja kaiksesta kumista.
Haluan tuottaa (maitoa) olemalla lehmä. Maidon kalsiumin takia onnistuu oppiminen ja nyt pitää
muistaa, että ei ole kyse pelkästään kalciumista vaan yhteisvaikutuksesta mihin kuuluu myös rasvat.

Ammuuuuuuhttp://www.oikeuttaelaimille.net/reseptit/

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home