Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Friday, March 10, 2006

Dog's Life



Dr Therapist

En ny kennel öppnas snart. För jobbiga jyckar. Min lärarkompetens
kommer att nå sin kulmination här. Jag vet från själens djup vad
det är att vara på mattan och sitta stilla när andra, de där människorna
agerar och berättar åt mig var min kopp är. Jag viftar också hela tiden
på svansen, och det är en kurs i min nya Kennel: svansviftnings a och o.

Svansen hör ihop med ryggraden och där den autonoma viljan. Detta
är min grej: hur en människa skall sluta vifta på ryggraden, det går
via hundens metafor.

voff

0 Comments:

Post a Comment

<< Home