Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Friday, August 10, 2007

Den rara parodin

Men se till att du förstår detta:

...jag är såsom Chaplin hårt emot fascism och nazism. Emot trots att jag ger
ibland också de som hör till judendomen en slägga. Jag ger alla rättvist släggor
för att inte är judarna i karantän: jag får kritisera dem utan att man genast
menar att jag är antisemit. Det (!) är ett tecken på att vara snabb fascist! Den
som dömer utan att blinka, bara med att höra hur man kritiserar också judarna
är själv en fascist. Tänk på det.

Det är det viktiga att man förstår: resten är delvis film (=skämt) och ord från historien. Man kan
inte ta herreväldet i ett land eller ett område, hur mycket man än tror att man är
en bussig ledare.


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home