Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Thursday, June 01, 2006

Dikter skvallrar inte




var det någon som sa...

Men de lyssnar. Etik är att glömma, och enligt en gammal kinesisk visdom är lyssnandets fenomen förknippat till det. Ögonen och synen är att minnas, men öronen är förknippade med glömskan. Nu är frågan vad som skall glömmas och vad som skall minnas: Jag tror att jag vet. Etiken och människan hör ihop, gör livet värt att leva och ger oerhörda krafter. Ändå satsar man så hjärtligt på estetik och att minnas...

Jag bara följer, såsom en blind följer jag den poetiska verkligheten och den hjälper mig att glömma och drömma. Jag drömmer om en famn, en famn att få glömma i.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jå men mitt famn ei nosta 200 kg

6:38 AM  

Post a Comment

<< Home