Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Thursday, March 01, 2007

Finsk utsikt

http://www.polemiikki.fi/lehdet/2007/numero-1/tieto-tunne-ja.aspx

-> utbilda mot öst på alla olika sätt: sätt igång. Hopi hopi.

->tala mera med varandra. Det som du säger är inte samma som Du.

(fast här har man fått erfara att det så tolkas. Men, här sitter en kanonbra
människa utan jobb för att dumbommar leder i vårt land, och då menar
jag inte dessa goda människor som deltog i det seminairet ovan).

Gäsp...nu har jag tillbringat så där 5 timmar i nätet, för att jag inte
har någonting annat att göra. Du kan ju kalla mig lat men dina bortskämda
ungar tänker jag aldrig utbilda om det är det som du förväntar dig. Ändå
behöver du inte anställa mig, jag anställer mig själv, men du måste
godkänna mig för att jag kan jobba. Men, det är här som det tryter:
den där lilla narscissisten i dig SJÄLV förhindrar andras arbete. Då skall du inte
säga att Finland har många latmaskar: Du kanske (!) skapar dem. Jag kan gott
sitta här och suga på tummarna och göra onödiga saker för att du skall
få behålla din övermäktiga inbillning om dig själv och din förträfflighet.
Jag kan lära mig att vara lat, trots att jag är flitig till naturen. Men, du får
som du vill när du har ett större behov att mörda mentalt än att skapa värld
åt andra. Tänk efter.

Du borde lära dig att läsa statistik: de som nu leder vår värld gör den
allt mera sekulariserad för att goda (som jag) inte tillåts finnas med. Du har
valt med andra ord själv men ändå står du där och förvånar dig över att
så många människor inte jobbar. Dags att stiga tidigt upp min vän.... och
dags att sluta beundra människor vars pengar kanske aldrig har uppstått såsom
du inbillar dig. De kanske kommer av helt andra orsaker.....sådana som för
allt bakåt men det är mera än vad du begriper?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home