Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Thursday, March 08, 2007

Homo Garrulus -metoden

Ur Lars Leijonborgs senaste rådgivarbrev:

Vänner!
Nästa vecka, den 15 mars, är det tio år sedan jag valdes till partiledare. Två dagar senare blir jag äldst i tjänsten av de nu aktiva partiledarna då Göran Persson avgår.
Under hela tiden sedan 1997 har jag skickat ut ett elektroniskt nyhetsbrev med någorlunda jämna mellanrum. Sedan några år är det interaktivt. Det går ut till över tiotusen personer varav drygt tusen hör av sig med reaktioner.
Det här är en form som passar mig bättre än det dagliga bloggandet, som nu breder ut sig. Den här gången tänkte jag diskutera om det egentligen går så dåligt för regeringen som det sägs i media och om ett par aktuella frågor på utbildningsdepartementets område.

Lars Leijonborgs nyhetsbrev 3-2007

0 Comments:

Post a Comment

<< Home