Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Tuesday, October 16, 2007

Diogenes - the Dog


Diogenes said:
"I am Diogenes the Dog. I nuzzle the kind, bark at the greedy and bite scoundrels."


Kun minä lähetin ajatuksiani (surrealistisesti) niin se ei ole sama kuin koiranpurema - jotkut nauroivat jo eteisessä, sillä eivät tajunneet ideaa. Eikä kirjeiden lähettäminen ole merkki sairaudesta, ei edusta mitään ticseja, ei mitään aspergertautia, ei mitään ADHD:ta eikä mitään mistä viksut-ja-vilmaattiset otti ja keksi. Vaikka joillekin tekstini oli paha isku omaan moraaliin. Siitä pääsee yli. Minä lähes sairastuin kun jouduin tähän skitsofreeniseen kohteluun ja kohtaamiseen. Jeesus, ihminen tulee sellaiseksi miksi ympäristö hänet määrittää. Onneksi olin eniten vankilassa yksin. Mieheltäni pyydän anteeksi. ANTEEKSI, LAITOIN SINUTKIN KAMALAAN TILANTEEN ETEEN. FÖRLÅT.


Mutta estojen (kaikenlaisten estolistojen ja torjunnan) käyttö on yhtä pahaa kuin se, että joku oikeasti purisi sairauden toiseen (vesikauhun), sillä muut ihmiset rupeavat karttamaan kuin spitaalista. Teitte minusta spitaalisen. Tajuatteko, että kun auktoriteetti pieraisee väärän diagnoosin MUUT IHMISET KARTTAVAT. Se pitäisi olla juridisesti kiellettyä niin kauan kun suurin osa ihmisistä toimii laumaeläimenä. Luottavat sokeasti.

Kun ihmistä estetään elämisen suhteen - häntä sii purraan kuoliaaksi, sillä kukaan ei enää hänen kanssaan asioi. Hän on saanut kuolemaan johtaneen viruksen väärältä auktoriteetilta. Näin voi käydä älykkäälle, joka on liian luova ja liian MattiNykänen siinä mielessä että uskaltaa hypätä. Se ei silti ole ollenkaan suositeltavaa (ks. Åbo Akademi, väitös avoimuudesta).

Se on vaarallista ja vaatii saatanan vahvan psyykkeen. Moraalia ei voi opettaa, riski on liian suuri. Moraalia pitää ohjata
ja se käy ajan kanssa, hitaasti - sakta sakta.

Ihminen ei voi elää sosiaalisessa kontekstissa ilman toisia mutta toiseus ei saa pelottaa, vaikka onkin erilaisuutta mukana. Minun hauskat ja opettavaiset kirjeet tekivät tehtävänsä, ja pian on asiat valtakunnassa taas normaaleja. Herättivät ja pakottivat puhumaan asioista, joissa oli paljon negatiivista ihan suomalisille itselleen, omille kamuille tuli siis hätä. Tästä syystä Kiinakaan ei tule muuttamaan toimintaansa vaikka olisi uudet ja paremmat tiedot mm ilmastosta. Hekin tulevat käyttäytymään aivan kuten meidän yritysjohtajat ja Keskiviikko-kerhot konsanaan. Se ei ole mikään hävettävä asia; ihminen on ihminen ja häpeää ensin. Nyt voimme sitten kaikki tehdä töitä, eikö vaan? Minäkin haluan.

Minun kohdalla erilaisuus on tulevaisuudessa eläminen ja sitä en saa pois vaikka niin haluaisin. Se on tapa ajatella, ja sen takia kaikki jäsentyy erilailla. Mutta pitikö minusta tehdä pahaa trollia silti? Pitikö manata maan alle, että se oma ego joka oli pahasti tajunnut asiat väärin saisi rypeä omassa nepotismissaan? Tästä syystä moraalia ei voi opettaa kuin narrin kautta. Chaplin teki minkä piti; knalli ja keppi ovat merkki sivistyneen maailman virhekuvista, vaikka niillä on tyylillisesti korkeat arvot. Knalli on englantilaisten päähine, josta herrasmies tunnetaan ja keppi on sokean apuväline löytää eteenpäin.



Kun väärä diagnoosi heitetään syyttömälle ja se pilaa hänen
loppuelämän kukaan ei ota vastuuta.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home