Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Monday, June 11, 2007

Vara eller inte vara

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Origin_of_Consciousness_in_the_Breakdown_of_the_Bicameral_Mind

Men detta varat är bundet till andra egenskaper än man trott.
Min röst är min själ och min själ mitt själ-v. Min röst ger mig
ton, den tolkar dissonans och ger klarsignal vid konsonans. Den
vänder vokaler och ger nya vändningar åt mening. Men det som
man inte förstått är riktningen: Brentano menar att varje mental
gestalt har en riktning.

Riktningen visar och blir visad utan att vara bejälad av tro. Den
som har kvar någonting av det egna tänkandet ser och förstår
vad detta betyder.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home