Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Tuesday, March 27, 2007

Schrödingerin kissa




Mitt liv är såsom Schrödingers katt inne i burken:
bäst det är så lever jag om jag får nys om en knut
och bäst det är så dör jag om jag inte hinner vara
så snabb som hunden i mig snusar fram. Livet är
ständigt hund-katt och jag är ett bevis på sådant
lidande; mina erfarenehter är större än jag och
därför detta hemska paradox?

http://www.tsv.fi/ttapaht/987/enqvist.htm


ps. Professor i kosmologi Kari Enqvist tilldelades J.V. Snellman –informationspriset 2007 för förtjänstfull förmedling av vetenskaplig kunskap. Enqvist har skrivit sju böcker som populariserar fysik och ca 170 artiklar som populariserar naturvetenskaper. Bra gjort; heja Enqvist...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home