Talking is mental walking

Charlie Chaplin pelkäsi koko elämänsä koska kukaan ei viitsinyt ymmärtää, oli helpompaa nauraa. Kyse on vakavasta asiasta, missä tekniikka pakottaa kulttuurit nöyrtymään johonkin joka ei ole ihmisyydelle milloinkaan oikein. Zizek on minusta ottanut mallia? Ehkä hänet on ns. luotu? Ehkä ei ollut Zizekiä ennenkuin minä aloitin? Kuten Naomi Kleinkin - ovat piilaakson tuotteita koska me tuotamme ja he rahastavat? * aito ei kopioi ketään *

Friday, January 08, 2010

omat kommenttini

Post a Comment On: catulux
"CARMEN 60"
35 Comments - Show Original Post
Collapse comments
Homo Garrulus said...
Lejonan lapsi olen ja suomenruotsalaisen. Eikö tuo jo jotain selitä. Ja kun vanhempi kiusaa omaa lastaan ja kiusaa ja kiusaa niin lopulta kun ei enää ole tekemisessä vaan jättää vaan kertakaikkiaan toisen pois paitsi joulukorteista, syntymäpäivistä jne niin sitten huutavat kovaan ääneen, miten kovaksi olenkaan tullut. Oikea vastaus tähän on se; miten sinä sait tuollaisen elämän ja tuollaiset olosuhteet kun minä en saanut? Siitä ei puhuta. Kun äitini astui sisään kotiimme joka oli kaksi kertaa suurempi kuin se, mikä meillä oli ollut hän ei sanonut mitään - tokaisi vaan uloslähdettäessä, että onpa siivottavaa.

Tähän kohtaan astui vanha täti G kuvioon joka ihastuneena onnitteli ja oli iloinen puolestani. Jotenkin oli helpompaa olla lähellä tätä tätiäni joka kuoli, paitsi, että sekoittivat hänenkin psyykkeen aivan loppumetreillä ettei mummo enää tiennyt keneen luottaa. Tosi paljon myrkkyä tuollaisten ns. hyvinkäyttäytymisen ja lempeän kuoren alla. Halusivat siis pahaa sekä minulle että tälle mummolle ja ei ollut enää väliä miten ja miksi mutta alltid smakar det lite fågel kuten ruotsalainen sanoo. Sitten olivat aina ulospäin kumpikin valittamassa miten olin sitä ja tätä ja miten olin jälkeenjäänyt ja miten olin kova ja miten olin tyhmä ja miten olin epäluotettava kuten isänikin jne jne eli tämä ruma tapa puhua pahaa selän takana oli olemassa valmiina skeemana.

Kun lapsi syntyy toivottuna ei tule tätä kiusaamista. Siskoni sai siis äidin ja isän.Kun minä synnyin ilman rakkautta eli en saanut mitään enkä muista istuneeni äidin sylissä ikinä ellen sinne varta vasten itse mennyt joka oli vasta kun olin huomattavan paljon vanhempi - ja sekin lähinnä siksi, että olin pikkuhiljaa alkanut tuntemaan tätä ihmistä, joka kutsui äidiksi ja jätti lattialle ja sain jopa kömpiä ulkona yksin kun olin vain 3 vuotta jota ihmettelen että annetaan milloin autokin tönäsi parkkipaikalla ja minä lensin sivuun. Ei tapahtunut mitään mutta pelästyin tietysti. Mies kuka oli ollutkin ei lähtenyt selvittämään mitään minusta (asuimme talossa missä lähes 100 sata lasta jotka äitini oli kuulemma laskenut) mutta kun huomasi, että olen ok lähti vain pois. Itse olin niin pieni kun olinkin silti hädissäni ja sekaisinkin mutta taapersin kotiin ja yritin selittää äidille mitä olin kokenut. Mutta minä opin puhumaan myöhään ehkä siksi, etten ollut milloinkaan saanut sitä ensimmäistä puhetta mikä yleensä tulee sylissä - ja muistan, että kun puhuin autosta ja auton minun päälle ajamisesta äiti vain jotain kädellä sivutti ja se oli jätettävä siihen. Näitä tilanteita oli monta missä myöhäinen oppiminen oli hankalaa ja silti pää ei ole sen tyhmempi vaikka puhe tulee myöhemmin. Sitä ehkä luultiin. Isäni oli samalla lailla saanut syyn inhota ja on jättänyt perheemme jo pian 30 vuotta sitten ja meni uusiin naimisiin eivätkä pidä yhteyttä. Siinä minä kuulemma loukkasin isän uutta vaimoa koska tämä vaimo hössäsi merkkivaatteista, itsetehdyistä hatuista, joita hän aiiiiiiiina tilaa Porvoosta jne minulle, joka oli tämän sosiaalidemokraatin kasvatti joka opetti sen, ettei saa olla diiva. Joten ei saanut ja piti ja samalla ei saanut ja piti.

./..

10:58 PM


Homo Garrulus said...
./..
Tästi syntyy huono vanhempisuhde: vanhempi on silti vastuussa siitä mitä tulla tulee. Minä katson, että suhteeni lapsiini jää läheiseksi ja annan anteeksi jos lapseni loukkaavat mikä osittain kuuluu kuvaan; lapsi ottaa etäisyyttä vanhempaan mutta heillä ei ole selän takana heistä pahaa puhuva äiti tällä kertaaa sillä minä en puhu lapsistani pahaa. En siis yritä tehdä omaa huonoa oloa paremmaksi mollaamalla miten lapseni ovat menestyneitä ja ovat kauniita ja haluttuja.

Tämä ns. kovuus on siis aina kahden kauppa ja lapsena olen vasta näin vanhana tajunnut tämän kaiken ja ennen sitä avauduin vanhemmille, joiden sielu ei siis kestänyt sitä. Äitini kanssa yritin puhua sydämen särystä kun sain lapseni ja hän vaan torjui. Piti auttaaa häntä, hän ei millionkaan minua. Oli jotenkin aina yhteen suuntaan ja silti äitini nauttien palautti lahjat mitä olin ostanut ja jos en ostanut vaalitti siitä, ettei ikinä häntä muista. On siis vaikea olla mieliksi kun kaikki käännetään vääräksi.

Ja sinä aikana hän eli rauhassa supisten siskoni kanssa etenkin kun tiesi, että olin yksin. Hän siis aina mukamas hienotunteisesti valitti, että voi voi mutta on pyytänyt siskoni eikä minua - voi voi - ja sitten he kaksi supisivat ja juorusivat ja säälivät itseään. Minä yksin kotona; ei siis saanut olla heidän kanssa, ei saanut tukea ja silti odotettiin ,että olisi ollut jotenkin heitä ihaileva. Mutta en voi ihailla ihmisiä, joiden ainoa tavoite on olla selän takana pahoja. Tähän samaan karuselliin ottivat bestiksenikin: nyt saavat todella olla.

Minä siis mietin sitä piilopahuutta mikä esiintyy selän takana ja kuinka tehokas se on kun on kateutta mukana. Ei ollut ketään, joka olisi tukenut silloin kun kävi kaikista rankimmat tarinat, sikamaisuudet ja muut herjat. Piti vain kestää ja sitten kun lähden siskoni kanssa matkalle mitä en ole ikinä tehnyt äitini katsoo vähän epäillen silmäkulman kautta, että no: kyllähän se siskon kanssa oleminen onnistuu, eikö vaan? Ja tämä oli niin outo juttu koska lapsena itkin kun siskoni muutti kotoota ja sikoni vain piti minua maanvaivana ja inhosi minua ja kertoi miten inhosi. Ja kun oli muuttanut pois niin ei milloinkaan halunnut olla minun kanssa ja ei milloinkaan isosikona myöskään mm antanut omien lastensa lastenvaatteita meille kun meille tuli lapsia vaan möi itsekkäästi ensin pois. Minä tosin annoin kakki eli sataprosenttisesti kun oli meidän lapset isoja ja heille syntyi pieni vauva. Koin sekä siskoni että äitini osalta aina sen, että nämä kaksi kuin sadun stepmother ja kateeellinen sisko, että niitä piti passata ja niitä piti jotenkin aina hyväksyä ja vaikka mitä ja samalla he molemmat työnsivät minut aina pois ja juorusivat muille miten vääränlainen olin ja miten minä olin sitä ja tätä. Mutta kun ei pitänyt paikkansa ja nyt sitten kun siis menen sikoni kanssa niin äitini projsoi minuun se mikä on siskoni vamma aina ollut: kuka ei ole kestänyt ketä. Isosiskoni ei siis ikinä avautunut minulle, ei puhunut minulle eikä ollut ikinä mitenkään lojaali minulle ja minun piti sitten kun olivat ajaneet lähes itsemurhaan sanoa, että niin - siitäpäs näet, eikö siskon kanssa voi välillä olla?

Kyllä kateus on kauhea tauti. Kauhea tauti. Kauhea tauti joka kääntää sen oman kypsymättömyyden ensin typerään itsesääliin ja sen jälkeen se hakee sympatiaa muilta väärentämällä asiat ja lopulta se seisoo siinä ja levittää kätensä ja pitää minua kovana. Kovaksi tulee voin kertoa. En ollut.

Kovaksi tulee kun isä on leijona ja vaarallinen ja äiti on patsas.

Anteeksi olen kaikille antanut - he eivät milloinkaan.

ps. älä kerro kellekkään :)

10:59 PM


Homo Garrulus said...
Minä olen ratkaissut sen jutun minkä uskotaan olevan konspiraatiota ja se on Hobbesin ajoilta lähtenyt ja se he tiesi mutta sinisillä silmillä (jotka ovat mustat) katsovat ikäänkuin tietämättömiä että voi voi kun voi voi ja voi voi jotta oma hanska ei tippuisi käärmeenpestästä - vitun siat sanon minä näin naiselliseseti.

Paskat sanon vaan, onpa ikävää ettei Hitleriä enää voi käyttää olisi työtä nimittäin aika paljon - ilman että olen rasisti mutta he ovat.

5:02 AM


Homo Garrulus said...
Soitanko poliisille, juristille vai kelle? Kuka mietti miten suuressa skaalassa gemmataan vähän tekstiä ja pidetään omana ja ollaan kuin ellun kanat ei mitään tiedetty - ilmankos sverigen kuningatar on saksalainen - kaunis kyllä mutta millä hinnalla?

Kalle voisi tulla katsomaan miten root saadaan pois ja miten turhat varmuuskopiot mitä ei olla kirjoitettu rupeisi häviämään kartalta - minne ne menee ja miksi minulla ei ole oikeuksia omaan koneeseen vaikka on sanottu että ei ole ketään omistajaa minun yläpuolella joka omistaa mitään reittiä minun koneelleni

entäs minun mies - raha ei maistu vai? Kas kas , onpa typerää sanon vaan

5:05 AM


Homo Garrulus said...
Hullu olen. Kunnolla ja syvältä.

10:23 AM


Avatar said...
Merkillisen vaikuttava kaksikko, tuo kuva ja teksti. Väkevä jälki jää mieleen, kun tuijottaa niitä yhtenä kokonaisuutena, vaikka vain hetken.

10:29 AM

catulux said...
Oho.

Täällä pölyn keskellä, kaatuneitten huonekalujen ja tyhjien maito- ja olutpurkkien keskellä käväisi myös Avatar.

Olehan varovainen. Tämä talo on minun ja HG:n. Vähän samanlainen kuten Poen Usherin talo.

Lopulta tämäkin painuu siihen mustaan, pohjattomaan lampeen.

12:31 PM

Homo Garrulus said...
Kvack (betyder, att jag älskar dig) på grodspråk.

(vem ÄR du, veet jag ej)

4:59 AM


Homo Garrulus said...
En juo maitoa, enkä piimää yök. Mutta olut käy, se on oikein hyvää (vähän lihottavaa vaan, shit). Mutta kaikista eniten pidän dry Martinista, jossa ei olekuin terävää, eli martiinit ja biancot ja muut sekoitukset voidaan jättää pois. Kuiva martiini siis, kahdella oliivilla.

Lattialla on siis hammastikkuja ja oliivinkiviä, ei maitotölkkejä. Siinä on myös lihapiirakkakääreitä ja ketsuppiset tahrat tyynyissä, mihin painan itkuneen naamani ja liitän siihen räkää, joka valuu turvonneesta nokastani. Turvotus tulee viinasta mutta siihen sanon aina reippaasti: skåååål.

Kiva kun kävit, blurp, raaap tsösöttöööö

12:36 AM


Nomen est omen said...
Otan osaa, Catulux. Olet valinnut osan, jota ei sinulta oteta pois.

9:55 AM

Homo Garrulus said...
Mitä!!!!!Catulux on valinnut: arvaa kuka tökkäsi itsensä tänne siltojen alle ja banaaninkuorien väliin? Viiiittix arvata kaksi kertaa, Pula-aho?

Ku fågelit flygaa sisään ikkunoist' kato

11:40 AM


Homo Garrulus said...
Vaida jo kuva; lue mitä laitoin Anita Rubinille (toisin se on hänen sähköpostissaan). Koskettaa sinuakin senkin luxpux.

7:18 AM


Homo Garrulus said...
Twitterit ja muut minua matkivat olevinaan olevat höpönassuportaalit kuolevat ihan pian. Minä en.

7:18 AM


Homo Garrulus said...
Minä olen täällä ikuisesti kuten jo alat huomata...
http://www.youtube.com/watch?v=AnzqJTKvx44

joten relax beibi, relaa vaan - täällä ollaan yöt ja päivät ja kesät ja talvet - mutta paas uusi kuva jota tsiigata

ja mulle viikinki - muuten vaan - jolle puhua siis
koska saarisenesajakomppany olivat paperia eiku panttereita kuten leidipantteritkin: pokaamassa vanhoina naisina nuoria kundeja. Minä tyydyn sinuun.
Eivaisiskaa vaan häneen. Kolmas persoona

11:23 AM


Homo Garrulus said...
http://swedish.ruvr.ru/main.php?lng=swe&q=2455&cid=60&p=16.03.2009&pn=3

Odysseus minun - övergången ser du här men det är en illusion för den finns inte och vi finns inte men ändå finns vi hela tiden både du och jag och nu i en övergången period som vi klarade: VI DID IT WI DID IT -kuules dudivie, we did it already.

Matti teki pahimman osuuden ja minäkin ja ehkä sinäkin catulux kun en sua tunne vielä tai en tiedä kuka hitto olet; mene napsimaan niitä iltatabujasi (ovatko ne vaaleansinisiä, jotenkin voisin kuvitella)

?haha

11:32 AM


Homo Garrulus said...
I saw you didnt I? I saw you funny man. I saw you today. Today is my lacki dei.

Pussochkrammm och sånt och sånt och sånt...

Olipa kiva päivä. Join kahvia sitten yksin torin laidalla siinä Engelin mestassa ja juhlin pienellä päärynäleivoksella (mahdollisimman light) mutta söin silti kermavaahdot joka oli lautasella. MMmmm ja sitten korjasin sille Harrylle (joka kirjoittaa siis Y:llä) nuo omat krapsutekstini ja tein niistä vähän enemmän esteettisiä.

Esteettisiä Catulux: mitä opimme tänään? Mitä me opimme tänään estetiikasta?

Mietin itsekseni olikohan poika lukenut Richard Floridan Creative Class -teosta. Sama fiilis tuli mutta tämä oli tieteen kautta kun RF vetää hatusta kuten minä. Hattutiede; tre kanter...

jne ks Kemppisen hattuteemat tuossa vuosi sitten.

Hattuyliopisto olisko se jotain? Jos me perustettaisiin hattuyliopisto, jossa tiede ei mene hattuun? Hauteur (hauteur |hōˈtər|
noun
haughtiness of manner; disdainful pride) tai
haute cuisine (haute cuisine |ˌōt ˌkwəˈzēn|
noun
the preparation and cooking of high-quality food following the style of traditional French cuisine) eli korkealaatuista kokkaamista:
ORIGIN early 20th cent.: French, literally ‘high cookery.’

Kukattaisiin korkeammalla tavalla. Mä oon huvä kokki kuule Catullus. Hyvä pippuroimaan ja suolaamaan (kun olen rakastunut - mutta sitä et kerro ja se ei ole sinä eikä se ole hän eikä se ole jukka vaan se on joku ihan muu).

Ihan Muu.

6:00 AM


Homo Garrulus said...
Lainaan yölainana Mannin Kuolema Venetsiassa. Haen sen kohta. Olen kerran käynyt - kerroinko - mutta oli lyhyt visiitti ja hevoset jäi mieleen; ne neljä pronssihevosta. Mitä voisit kertoa niistä?


Voisitko ystävällisesti puhaltaa sormenpäätäni, sillä leikkasin kynnestä puolet ja sormenpäästä yli puolet kun irvokkaasti leikkasin porkkanoita äsken. Nyt tuppi valuu läpi ja koneeni on näppiksissä verinen. Pitää lopettaa tälle päivälle. Blås är du snäll, blås för det gör ont.

4:10 AM


Homo Garrulus said...
Hitsin pedofili tuo Gustav von A.

Hyvä kirja, hyviä otteita. Hyvän kirjailijan tunnusmerkki on jokin taipumus koota isoa ja pientä niin nidottuna, ettei aikaa ja paikkaa voi erottaa eikä siksi kertojaa tapahtumasta. Integroituu kaikki ja on helppo seurata, nauttia ja nauraakin.

11:32 AM


Homo Garrulus said...
Mille nauroin? Hmmm ehkä sille, että jätkä jää istumaan kun vene lähtee. Niin oli meilläkin kun siellä kävimme; piti koko ajan odottaa, että laiturilta huudetaan; c'mon (italiaksi?) pronto pronto.

Upeat paikat ja upea kokemus myös ne ihan pienet kujat, joista ei ole karttaakaan. Pyykit (hmm?) Peggy Guggenheim, Pulut ja Proscuitto. Poseidonin hevoset.
Palacet, portit, naamarit, lasikruunut, vesi, kahvi, gondolit....Rialto. Kiemurtelevat kadut, lapsia.

11:37 AM


Homo Garrulus said...
http://www.youtube.com/watch?v=79i84xYelZI&feature=related

chaplin lejonilla

6:55 AM


Homo Garrulus said...
Elämäni oli helvettiä kunnes tapasin mieheni. Olin iloinen muutaman vuoden. Sitten yritin päästä pois mutta nämä ihmiset minun ympärillä olivat tehneet jotain niin sairasta selkäni takana, etten enää päässyt edes pois.Varoitan lapsiani menemästä naimisiin perheeseen, jossa on vain poikia. On sairas lähtökohta jota kaikki sitten ihailevat. Kunnes saavat huomata mitä tekevätkään. Hyvä etten kuollut, elän vain lapsiani varten voisi sanoa, ja niitä ajatellen olen tässäkin nyt. Teen kaiken vain siksi, että vaihtoehto olisi aina vielä hirveämpi. En pääse pois, en voi enää aloittaa mitään uutta, syljen verta, itken joka yö ja olen itkenyt joka yö pian 20 vuotta, kukaan ei puhu, kukaan ei arvosta ja minä en voi lopettaa elämäni. Jokainen pyrkimys lopettaa edellistä helvettiä on lisännyt sitä ja kaikki, jotka lähensivät minua ns. auttaakseen ovat raukkamaisesti paenneet kun heidän joku oma trauma on päässyt minun tuskani varjolla helpottumaan. Sydämessä on pelkkä kivi, suussa maistuu karvas maku, vatsassa on alkava syöpä, kehukot eivät jaksa hengittää, verenkierto tuntuu kylmältä, psykiatrien väärä syyllistämisen tarve kaikuu korvissa, naapureiden omnipotentit ja lapselliset minäkuvat raikuvat korvissa, miten he puolustavat omaa infantiilisuuttaan tappamalla vielä enemmän, vielä kierommin ja vielä enemmän ilman mitään syyllisyyttä.

Kääntäneet ovat kaiken. Elämä on heille oikeutta kun se on samalla kaiken muun hyvän este.

Jostain alkoi joskus jotain hyvää jonka he peitti. Jota he imi itseensä, nauroivat, joivat, olivat olevinaan ja säilyttivät pahan valtakunnan puhumalla hyvästä. Kunnes tuli maailman loppu, viimeinen hetki, lopullinen historian muutos, kaatuminen ja täysi hiljaisuus. Musta aukko nielee heidät - se on ainoa lohtuni.

Riemu Venetsian karnevaaleissa voi alkaa. Naamarini heitän kanavaan. Se ui nenä ylöspäin.

7:59 AM


Homo Garrulus said...
Kävin näyttämässä aivan pienen ruhjeen siksi, että se vuoti niin paljon verta. Lääkäriasema, jossa en ole ikinä käynyt tai ollut asiakkaana - tiesi minun potilastietoni eli jotenkin oli papereita tai tietoja siirretty; kenties siitä, että lääkäriasemat ostavat toisensa? Joka tapauksessa sain ruhjeen sidottua ja uskoin, että menen ulos hieman turha lasku kädessäni mutta näin ei ollut. Lääkäri ylläpiti minua huoneessaan ja huolestuneena rupesi yksityiskohtaisesti kuvaamaan pientä haavaa ja missä suunnassa se oli ja miten se oli kääntynyt ja oliko jotain....Minähän olin itse leikannut perunankuorijalla ja haava ei ollut järin suuri sormenpäässä mutta vuoti vain tolkuttomasti verta kuten sormenpäässä vuotaa.

Tiedättekö mitä tapahtui? Tämä ns. tavallinen ja suurehko lääkäriasema piti minua jotenkin a) vaarallisena valehelijana tai b) lapsiin sekaantuvana tai jotain muuta sairasta.

Tämä lääkäriasema oli saanut lankkukasan jostain ja lankut olivat jotain jota nämä sairaat, sairaat psykohörhöt ja kaikenlaiset seksuaalitutkijat olivat saaneet päähänsä ja torvit uskoneet kadulla kävellessä että minä olen PAHA JOTENKIN - mutta se, että sellaiset fantasiat siirtyvät potilastietoihin tai ihmisen elämään täytenä totta on niin rikollista, ettei ole enää mitään tolkkua tässä maassa ja näissä pimeissä media-tuomio-istuimissa.

Kuka helvetti päättää meidän maassa ketä teloitetaan syyttömänä, ketä keitetään öljyssä vain siksi, että puhuu ja kertoo ulos vihansa ja siitä mitä tapahtuu todella ja keneen saa heittää kiviä?

....

./..

11:01 PM


Homo Garrulus said...
./..
Otan toisen tapauksen: Menin työvoimatoimistoon ja siellä oli ollut varoitus, että minulle ei saa antaa pedagogista työtä. Jaahas; minun kaksi lasta ovat maailman hienoimpia ja molemmat ovat olleet luokassaan Lucianeitoja (kaverit äänestävät herttaisimmat ja luciamaisimmat tytöt) kuten minäkin aikoinaan mutta minua kiusanneet opettajat esti minun valinnan ja teki kuten Afganistanissa ja vilpillisesti korjasi vaalituloksen oman maun mukaan....

Ja minä tiedän miten ihmisiä kasvatetaan ja miten hyvää ymmärretään ja miten fantasia erotetaan illuusioista ja intuitiosta mutta minä en saa tehdä työtä. Menen pian eläkkeelle - tämä yhteiskunta potee pienuuttaan, typeryyttään ja jonkinlaista amerikkalaista komediaa/farssia/soapooppera -tyylin menettämistuskaa kun maailma ei ollutkaan ihan niin yksinkertainen kuten olivat ajatelleet.

Mutta tietoliikenteeni on jatkuvassa häiriössä, mies ei välitä eikä ole viitsinyt puhua viimeiset 20 vuotta sitä eikä tätä - kunhan itse pystyy kävelemään tolppana ja typerien kannustamana (typerä tarkoittaa tässä samanlaiset ei-tietoiset ihmiset) joka päivä eteenpäin. No, siitä olen minäkin kiitollinen mutta juuri tämä tolppamaisuus, toope-maisuus, akkamaisuus ja vääränlaisen vihan omaavan perheen taustarytmittämänä elämästä ei voi tulla kuin tälläinen koska ulkomaailma on ollut oikeassa että jokin on pielessä mutta kohdistaneet syytöksensä

VÄÄRÄÄN HENKILÖÖN - VÄÄRÄ PERHEENJÄSEN ON SAANUT HEIDÄN SAIRAAT SYYTTEET JA KATSEET KAIKKI NÄMÄ VUODET.

...kuka maksaa? ei kukaan. Naaprurikin luuli, että minä olen varastanut hänen pyöräkorinsa kun meidän perheessä oli kaksi samanlaista koria aikaisemmin pyörävaraston seinässä siitä mistä otin yhden - joka kenties olikin heidän - koska nyt se oli plokattu pois meidän pyörästä.
...kuka maksaa etten saa enää mitään työtä ja mieheni (joka siis on sairas tässä suhteessa) ei myöskään pian jaksa elää tässä sairaassa väärässä paineessa, jonka hänen oma veli taisi alunperin aloittaa koska se mies on vieläkin sairaampi ja täysin epäkelpo yhteiskuntaan.

...kuka maksaa järjen tuskan ja elämän normaaliuden menetyksen siksi, että toopet saavat käyttää ääntä kuin olisivat oikeasti älykkäitä tai tietäviä. Mitä me seuraavaksi keksimmekään? Ketä ruvetaan kivettämään?

...olisko psykiatria ja psykologia jotenkin parempi lopettaa elleivät osaa parempaa kuin ihmisten kaataminen kadulla tehdyillä mutu-diagnooseilla jotka siis siirtyvät "totuudeksi" joita kateelliset Kauniaisen ämmät olevinaan-olemisen -kerhoissa voivat lässyttää eteenpäin sadan kilometrin tuntivauhdilla samaan aikaan kun ottavat suihin naapureiden miehiltä käärmeenpeäsän lailla.

Siinä siis tapetaan älykkyyttä ja kiltteyttä oikein sankoin voimin: ja tätä Väestöliitto ei tietenkään huomaa koska heillähän on rahaa hyvänen aika.
Raha ratkaisee kenen lautakasat ovat tosia ja kenen ei.

11:02 PM


Homo Garrulus said...
Maailmassa on suhteita hyvä Catulux. Siitä ei puhuta vaan junnataan käsitteissä joka on käsittämätöntä.
Niiniuoto on vahingossa sanonut kaikkein tarpeellisimmat sanat tähän asti eikä huomaa sitä itse.
Meni minulle perille siksi että minä tajusin, että he olivat tajunneet paperinukkemaisuuden. Mutta minähän olen Punahilkkana täällä kammarissani eikä enää mummoakaan jolle viedä mehua ja leipää vai miten se oli? Viiniä vissiin - no, mutta en siis enää toimi missään kontekstissa kun ne, jotka voisi jotain aika superpaljon oppia eivät voi lähestyä koska Meine Damen und Herren on esteenä ja katsotaan kuinka monta vuotta tulee olemaan pattitilanne siksi ,että ne eivät voi alentua puhumaan minulle kun Parasjoke ja sen draamakaverit pääsivät tekemään runoilijasta oikein oma vilkka. Senkö takia tuo Lehmusto tuli mukaan?
Ei yksinkertaisesta, loogisesta ja täysin järkeenkäyvästä mallintamisesta tule oppimismielessä mitään jos omnipotentit kundit Ilkka ja Benkku yksin rustaavat fiinisti kokonaisen draama-opperan missä äänet eivä saa ylittää heidän ääntä.

Näin menemme sitten tulevaisuuteen hyvä Catullux; menemme kohti naurua, tahallista tietämätöntä pelkoa sillä taitaa tuossa mystiikan leijunnassa ja sitä manaamisessa olla joku helvetin psyykkinen tarve? Mitä Fredu siis Freud sanoisi sille, että omasta mielestä älykkäät ja intelligentian edustajana jatkavat sörinää, purinaa, mietintää ja naurua? Mitä tämä psyykkeen guru vastaisi siihen?
Että isot pojat ovat tahallaan vakavia, koviksia, pahoja naisille kuten minulle, loukkaavia ja näyttävät, miten heillä on valtaa ja minulla ei.

Mitä siis psykologit sanoisi sellaisesta käyttäytymisestä? Vain siksi, että saavat ylläpitää naamariaan?!

Totuus on helppo ja 2/3 filosofeista voivat mennä eläkkeelle: suurin osa on typerää pyörittämistä niin, että menee vain entistä enemmän sekaisin. Samaa koskettaa historioitsijoita, psykologeja ja valtionoppineita.

1:42 AM


Nomen est omen said...
Otan edelleen osaa, Catulux.

9:33 AM

catulux said...
Ennenimi.

Eihän tässä mitään.

Eletään ja lueskellaan runoja. Muista tsekata nuo Kemppisen Catulluskäännökset. Ovat sen verran reheviä ja elämään pureutuvia.

Ei se ihminen paljoa muutu parissa tuhannessa vuodessa. Catulluksen mukana on mukava kävelleskellä Forumilla ja tavata kaikennäköisiä taivaltajia ja mielenkiintoisia tyyppejä parin tuhannen vuoden takaa.

Hyvää syksyn jatkoa myös sinulle kuten hoogeellekin!

12:21 PM

Homo Garrulus said...
Catullus, tuus takaisin. Mennään juomaan espressot San Marcon plazalle? Näytä minulle enne, olen sinun tai siis hänen. Kovuudesta on se hyöty, että se leikkaa kuten Kemppisen puukot. Mutta kivi on kovempi kuin saksi eli kivellä saa rikottua moiset leikkaajat - ikävä kyllä. En pidä kivistä; heikentävät maailmankaikkeutta ja musta massa tai musta energia (kysy Enqvistiltä) lisääntyy, suhteessa liikaa.

Joten pussi on paras kunhan saa leikkaavat pysymään rauhallisina, etteivät pelkää kiviä. Pussi ottaa kivet sisäänsä; säilyttävät.

Omni=pussi, Pote=saksi, Impo=kivi

Mutta minunlailla pitää olla potentti ja impotentti samaan aikaan jotta pussiominaisuus olisi riittävän laaja. Tämä on asia, jota keskustelen peiton alla.
hih, fniss.

11:24 PM


Homo Garrulus said...
Annetaan hevosen ajatella, sillä on suurempi pää.

Rakastellaan kilisevien kattokruunujen alla kunnes viimeiset lyhdyt sammuvat.

11:29 PM


Homo Garrulus said...
Kuiskaanko lisää? Olen hevoskuiskaaja mutta en ravihevosille; suomihepalle ja sitten kiiltäville lämminverisille.

11:32 PM


Homo Garrulus said...
Venäläiset ovat lääminverisiä, ja nyt tuli siksi uusi dilemma ja siihen tarvitaan 500 miljoonaa eli EU:n koko sakki.

Sano sille Båtsman'ille (Vi på Saltkråkan, Bernhardiinilaiskoira) että punainen kaulaliina on tyylikäs, keppi tosin varastettu minulta?

I början av 1800-talet användes en röd halsduk av svenska båtsmän men enligt kungörelsen 1816 skulle den vara "af mörkt lärft".
http://www.gstromberg.nu/BATSMAN.HTML


Nordic Derwish? Total?

Lars Vilks (muhammedpiirtäjä) käyttää myös punaista kaulaliinaa netin mukaan... ja mitä opitaankaan tästä: ei ole vastausta koska jokainen uusi käänne luo uuden käänteen ja tuntuu, että on osallistunut väärän hevosen kilpailun kannustamiseen mutta tärkeintä on siksi se,
ettei analysoi liian pitkään koska mitkä tahansa asiat voivat pomppia pystyyn loppumetreillä, miten asia kenties oli tai voisi olla.

Anna rakas hevosen ajatella, me vaan tanssitaan.
Usko vain ystäviisi, anna heille tilaa, suo heidän tulla sisään ja pyydä Wallinia menemään jonnekin koirakouluun istumaan.

Saatanan hienostoperseet - jotkut siis -; sopivat maffiaan mutta ei pohjoismaihin myrkyttämään muiden elämää vain siksi, että tulipa jotain sanottua tai kirjoitettua. Saatanan Korso.

11:49 PM


Homo Garrulus said...
ps. http://www.morten-soerensen.dk/blog/wp-content/2008/02/muhammedhund2.jpg

Mikäli minua joku piti koirana se ei ollut islam vaan sen vihollinen tai opportunisti. Tänk på det: minua piti koirana oma isäntä, joka salli sen, omat ystävät jotka pitivät tilanteen itselleen herkullisena ja käyttivät opportunistisesti sitä hyväksi, alltid smakar det lite fågel, ja lopulta kuulin, että se, joka oli aloittanut oli se valmentaja, joka ennen Parasjokea pääsi puhumaan niitäkin asioita mistä minäkin olen puhunut - joka vei mahdollisuuden myrkyttämällä muiden sielut systemaattisesti: se oli juutalainen taas joka snaijas miten ihmisiä mustamaalataan (vaikka sitten avataan vastaanotto missä niin hirveän sympaattisesti kuvitellaan,että autetaan ihmisiä: tässä menee siis moraali täysin kuten Isalmin sirppi: osoittaa hyvin nopeasti omaan napaan. Tänk på det ni.

11:58 PM


Homo Garrulus said...
Moraali ei ole leikkikalu. Eikä pidä sekoittaa Morenaan, joka on kaunis nainen eikä myöskään leikkikalu mikä on molempien yllämainittujen uskontojen perisynti: nainen ei "ole" moraali vaikka hän symbolisoi moraalia. Nainen on ihminen, tänk på det. Inga husdjur, inga keldjur, inga human animals.

Kvinnan är en hel människa om hon hittar en man som inte gör henne till djur.

12:07 AM


Homo Garrulus said...
hic lämminverisiä - koulu?

hick(aärä'rr'''mmm ----flllrööö meine daaaamen unttt herrn

tuus pelastaan

12:09 AM


Homo Garrulus said...
ett - ett Catullus (!) ett-ett, yhtä paljon voitimme mutta minä kärsin sinua enemmän tai yksinnäisemmin

ja kahvi on kylmää, aina se myöhästelee (jäänyt jonnekin Rigoletton pyörteisiin - la dona mobile; youtube)

12:17 AM


Homo Garrulus said...
soonsitsiin:

http://en.wikipedia.org/wiki/La_donna_è_mobile

itte oot

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home